- Enkel-DIN med støtte til rattstyring
- 160 MHz 32-bit egenudviklet DSP
- 20-bånds EQ
- Støtte til DAB/DAB+
- Tidskompensering
- Kompatibel med rattstyring
- 4x50W MOSFET
- Bluetooth 5.0 & handsfree (med intern og ekstern mikrofon)
- 3 par lavniveauudgange (med målt 4 Volt)
- 24-bit DAC
- FM-radio med RDS
- Variabel display- og knapbelysning
- Fjernbetjening medfølger
OBS! Skal du tilslutte dit rattstyringskabel fra Connects2 til MAX M150-BDX, brug det kabel, der er mærket med Pioneer/Sony, det er et 3.5mm-kabel.
DAB+
Stereoen er udstyret med DAB+, som står for Digital Audio Broadcasting, hvilket giver din radio et krystalklart signal af digital kvalitet. Garder dig for den fremtidige slukning af FM-båndet! Lande som Norge går helt væk fra DAB, hvor lydkvaliteten er noget helt andet. Bedst at opleve for at forstå det fuldt ud!
Når et eller to sluttræk ikke er nok
Det er selvfølgelig klart, at du vil udvide lyden. Et, to eller tre sluttræk? Med 3 par lavniveauudgange kan du tilslutte flere sluttræk. Det, der imponerer mest, er hvad GAS kalder "True 4V", hvilket betyder, at bilstereoen leverer 4 målte volt på lavniveauudgangene. I typisk MAX-ånd er det ikke nok - M150-BDX tager lydoplevelsen til næste niveau ved at sikre lav impedans (>100 Ohm) for et forbedret signal-støjforhold og reduceret risiko for ekstern interferens. Den lave impedans gør, at du kan drive flere trin uden at miste spænding!
Alt hvad du kan ønske dig fra en bilstereo
Indstil ikke bare delingen i sluttrækket, gør det via stereoen! Det er, når vi taler om delingsmuligheder, at M150-BDX stråler, takket være en egenudviklet og højtydende 160 MHz 32-bit DSP, der kaldes GAS DEXT7375. Det giver dig utrolig kontrol over lyden, direkte i stereoen. Du kan uden problemer køre et almindeligt 2-vejs layout med højpasfilter til front og bag. Det er, når du vil gøre mere, at stereons DSP vil kunne gøre stor nytte.
Hvad med et unikt 3-vejs layout med udvalgte delingsfrekvenser? Filterbrattheden ligger på 6/12/18/24 dB pr. oktav! GAS har også implementeret et filter, der gør det muligt at sænke diskantniveauet med op til 8 dB fra 1.000 til 16.000 Hz. Dette er fremragende for dig, der oplever, at diskanten i instrumentbrættet eller A-stolperne føles lidt påtrængende. Det er også muligt at vælge et layout, der kaldes "Through", og så sendes signalet helt ufiltreret videre. Mulighederne er næsten uendelige. Se listen nederst på siden for, hvordan dit lydsystem kan indstilles!
En sværslået equalizer
Nogle gange vil du fremhæve forskellige elementer af lyden, for eksempel vil du måske fremhæve bassen lidt mere i lydlandskabet. Indbygget i M150-BDX findes en 20-bånds EQ. Unikt er også muligheden for indgrebsfrekvensens Q-værdi kan justeres i tre forskellige niveauer (2, 3 og 4) afhængigt af hvor meget du ønsker, at equalizeren skal påvirke lyden. Vil du vide mere? Læs GAS' omfattende manual nederst på siden! For dig, der ønsker, at lyden skal lyde så godt, har GAS implementeret en tidskompensering, der gør det muligt at finjustere tid og relativ fase til hver højttaler for at optimere lyden og stereobilledet til perfektion i bilen. Afstandene kan justeres i 1 cm trin på alle udgange.
Hvordan kan man indstille delingen?
- Et aktivt delt 2-vejs kitsystem i forreste døre med højpas og/eller lavpas. Smid også en basboks i bagagerummet, som så indstilles med lavpasfilter.
- Kitsystem i forreste døre, koaksialhøjttalere i bagdørene, der deles med højpasfilter. Samt basboks med lavpasfilter.
- 3.5" koaksialhøjttalere på instrumentbrættet, der deles med højpasfilter. Samtidig som 6.5" midbaser deles aktivt både høj/lavpas i dørene og to baselementer i bagagerummet, der deles med lavpasfilter.
- SPL-system med mellemregister og diskanter i dørene eller i en raggarplanka/SPL-planka med højpas/lavpas og højpas. Samt baselement i bagagerummet med lavpasfilter.