- Enkel-DIN med støtte til ratstyring
- 160 MHz 32-bit egenudviklet DSP
- 20-bånds EQ
- Tidskompensering
- Kompatibel med ratstyring
- 4x50W MOSFET
- Bluetooth 5.0 & handsfree (med intern og ekstern mikrofon)
- 3 par lavniveauudgange (med målt 4 volt)
- 24-bit DAC
- FM-radio med RDS
- Variabel display- og knapbelysning
- Fjernbetjening medfølger
OBS! Skal du tilslutte dit ratstyringskabel fra Connects2 til MAX M140BTX - brug da det kabel, der er mærket med Pioneer/Sony, det er et 3.5mm-kabel.
Når et eller to sluttræk ikke er nok
Det er selvfølgelig klart, at du vil udvide lyden. Et, to eller tre sluttræk? Med 3 par lavniveauudgange kan du tilslutte flere sluttræk. Det, der imponerer mest, er hvad GAS kalder "True 4V", hvilket betyder, at bilstereoen leverer 4 målte volt på lavniveauudgangene. I typisk MAX-ånd er det ikke nok - M140-BTX tager lydoplevelsen til næste niveau ved at sikre lav impedans (>100 Ohm) for et forbedret signal-støjforhold og reduceret risiko for ekstern interferens. Den lave impedans gør, at du kan drive flere trin uden at miste spænding!
Alt hvad du kan ønske dig fra en bilstereo
Indstil ikke bare delingen i sluttrækket, gør det via stereoen! Det er, når vi taler om delingsmuligheder, at M140-BTX stråler, takket være en egenudviklet og højtydende 160 MHz 32-bit DSP kaldet GAS DEXT7375. Det giver dig utrolig kontrol over lyden, direkte i stereoen. Du kan uden problemer køre et almindeligt 2-vejs layout med højpasfilter til front og bag. Det er, når du vil gøre mere, at stereoens DSP vil kunne gøre stor nytte.
Hvad med et unikt 3-vejs layout med udvalgte delingsfrekvenser? Filterbrattheden ligger på 6/12/18/24 dB pr. oktav! GAS har også implementeret et filter, der gør det muligt at sænke diskantniveauet med op til 8 dB fra 1.000 til 16.000 Hz. Dette er fremragende for dig, der oplever, at diskanten i instrumentbrættet eller A-stolperne føles lidt påtrængende. Det er også muligt at vælge en tilstand, der kaldes "Through", og så sendes signalet helt ufiltreret videre. Mulighederne er næsten uendelige. Se listen nederst på siden for, hvordan dit lydsystem kan indstilles!
En sværslået equalizer
Nogle gange vil du fremhæve forskellige elementer af lyden, for eksempel vil du måske løfte bassen lidt mere i lydlandskabet. Indbygget i M140-BTX er en 20-bånds EQ. Unikt er også muligheden for interventionsfrekvensens Q-værdi kan justeres i tre forskellige niveauer (2, 3 og 4) afhængigt af hvor meget du vil have, at equalizeren skal påvirke lyden. Vil du vide mere? Læs GAS' udførlige manual nederst på siden! For dig, der vil have, at lyden skal lyde så godt, har GAS implementeret en tidskompensering, der gør det muligt at finjustere tid og relativ fase til hver højttaler for at optimere lyden og stereobilledet til perfektion i bilen. Afstandene kan justeres i 1 cm trin på alle udgange.
Hvordan kan man indstille delingen?
- Et aktivt delt 2-vejs kitsystem i fordørene med højpas og/eller lavpas. Smid også en basboks i bagagerummet, som så indstilles med lavpasfilter.
- Kitsystem i fordørene, koaksialhøjttalere i bagdørene, der deles med højpasfilter. Samt basboks med lavpasfilter.
- 3.5" koaksialhøjttalere på instrumentbrættet, der deles med højpasfilter. Samtidig som 6.5" midbaser deles aktivt både høj/lavpas i dørene og to baselementer i bagagerummet, der deles med lavpasfilter.
- SPL-system med mellemregister og diskanter i dørene eller i en raggarplanka/SPL-planka med højpas/lavpas og højpas. Samt baselementer i bagagerummet med lavpasfilter.